Yleiset ehdot
KÄYTTÖEHDOT - LUONTAISCENTER verkkokauppa - www.luontaiscenter.fi, jäljempänä palvelu, myyjä, tai Luontaiscenter.
Ehdot päivitetty 1.11.2017 sekä 23.05.2018 GDPR / Yksityisyys, sekä täydennetty ehtoja 17.09.2019. ja 20.05.2020. Kirjoitusvirhe korjattu, Iso-Britannia poistettu toimitusehdoista 20.01.2021 Brexitin vuoksi. 03.04.2021 päivitetty maksunvälittäjän tiedot (palvelun uusi nimi on Visma Pay). Päivitetty 10.09.2022. Päivitetty toimitushintojen osalta 05.02.2024 sekä 31.08.2024 (arvonlisäveron korotus).
- Myymälä ja verkkokauppakohtaiset tuotesaldot ovat suuntaa-antavia ja päivittyvät palvelussa noin 15 minuutin välein.
- Tuotteen hinta sekä tuotteen parasta ennen päivämäärä, ja myös pakkauksen ulkonäkö, voivat ajoittain vaihdella myymälöiden ja nettikaupan välillä.
- Tavanomaista lyhyempi parasta- ennen päiväys otetaan huomioon tuotteen hinnassa ja mainitaan erikseen mikäli se on lyhyt.
- Parasta ennen päivämäärä tuotteessa ei toki tarkoita viimeistä käyttö- eikä myyntipäivämäärää, vaan on ensisijaisesti valmistajan takuu laadusta.
- Otathan huomioon tilatessasi tai asioidessasi myymälässä että tuote saattaa mennä kaupan sillä välin kun selaa nettikaupan valikoimaa, varsinkin myymälän aukioloaikoina.
- Mikäli olet tulossa kauempaa ostoksille, voit ottaa yhteyttä ja tiedustella määriä / varata tuotteet hetkeksi.
- Maksuliikenne kulkee pääsääntöisesti kolmannen osapuolen kautta,Visma Pay / Paybyway Oy:n kautta. tai Paypal palvelun kautta. Asiakas valitsee itse maksutavan.
- Mahdolliset petokset, tietomurrot, tietomurtoyritykset ja kaikki petos- tai maksupetosyritykset sekä tilaukset väärin tai väärennetyin henkilötiedoin - teemme aina Poliisille rikosilmoituksen.
- Suurin osa mahdollisista ongelmatilanteista johtuu pääsääntöisesti väärin ilmoitetusta puhelinnumerosta (koskee erityisesti pakettiautomaatteja) tai väärin kirjoitetusta sähköpostiosoitteesta.
- Ilmoitamme seurantaviitteen kun toimitamme pakettisi Postiin tai Matkahuollon palveluun - käytämme sähköistä saapumisilmoitusta, tarkkaile sähköpostiasi, tekstiviestejäsi, ja tarkista myös roskapostikansio, tai tarkista palvelun seurannasta mikä paketin tarkempi sijainti on.
- Ota huomioon että jos olet sopinut Postin kanssa suoraan pakettien uudelleenohjauksesta tai vastaavasta palvelusta, ja ilmoitat meille tilauksessasi tietoja jotka ovat ristiriidassa tähän sopimukseen, emme ole siitä vastuussa että toimitus mahdollisesti viivästyy tai pysähtyy Postin tiloissa. Olet itse vastuussa lisäpalveluista tai sopimuksesta jotka vaikuttavat toimituspaikkaan, -aikaan, tai tapaan. Asiakkaan valitsema (Postin tai Matkahuollon) noutopiste tai automaatti on suuntaa antava, sillä käytännössä mikäli automaatti tai noutopisteen hylly on täysi, ohjautuu siinä tapauksessa paketti toiseen, lähellä sijaitsevaan noutopisteeseen tai automaattiin.
- Matkahuolto lisätty toimitustapoihin 02.09.2019 - hinta vain 2,95 eur (alle 20 eur tilauksiin tulee pientoimituslisä riipumatta toimitustavasta, lisäveloitus poistuu automaattisesti jos ostokorin arvo nousee yli 20 eur).
- Matkahuollon sekä myös Postin toimitusaika on hieman pidempi esimerkiksi saaristoalueelle, pohjoisimpaan Lappiin.
- Luontaiscenter ei vastaa työtaistelun tai muun vaikutusalueen ulkopuolella olevan asian vuoksi mahdollisesti aiheutuvista viiveistä toimitusaikoihin.
- Luontaiscenter voi poikkeuksellisissa olosuhteissa jotka ovat sen vaikutusalueen ulkopuolella (esim. poikkeuksellinen sää, lakko, työtaistelu tai jokin muu ns. force majeure este tai tilanne) käyttää vaihtoehtoisia toimitustapoja, ja pidempi toimitusaikataulu on poikkeusolosuhteissa odotettavissa.
Tuotteiden kuvat ja tekstit - ajoittain tuotteiden pakkaukset ja ajoittain myös ominaisuudet muuttuvat, mikäli esimerkiksi pakkauskoko ei muutu, on mahdollista että tuotteen pakkaus tai pakkaustapa eroaa kuvassa ja tekstissä mainitusta, sillä tuotekuvia ja tekstejä ei ole mahdollista aina täysin 100% reaaliajassa päivittää. Etäkaupassa on mahdollista tutustua tuotteeseen lain mukaan 14 päivän ajan. Palautetut tuotteet tulee olla avaamattomia ja käyttämättömiä ja uutta vastaavia. Tutustuthan tuotteeseen huolellisesti AINA ENNEN käyttöönottoa / avaamista, jotta voit tarvittaessa käyttää palautusoikeuttasi ja jotta mahdollisen reklamaation tekeminen ja käsittely on sujuvaa.
Luontaiscenter / Myyjä pyrkii aina kaikissa tilanteissa antamaan mahdollisimman paljon ennakkotietoja asiakkaalle ennen ostopäätöstä, maan molemmilla virallisilla kielillä, ja tarvittaessa myös englanniksi.
Kuluttajalla on oikeus veloituksetta kysyä tuotteesta lisätietoja ja pakkausmerkintöjä, myös ruotsin kielellä. Esimerkiksi sähköpostilla, pyrimme vastaamaan 1-3 työpäivän sisällä.
Konsumenten har rättighet att begära information om produkten och produktdeklarationen samt innehållet, även på svenska.
Suosittelemme kaikissa tilanteissa perehtymään tuotteeseen huolellisesti ennen tilausta, tai viimeistään ennen tuotteen käyttöönottoa.
Verkkokaupan sisältö
- Kuvat ovat joko tukkujen / valmistajien kuvapankeista, tai LuontaisCenterin ottamia.
- Kuvia ja tekstejä ei saa suoraan kopioida / käyttää ilman Luontaiscenterin lupaa tai ilman sovittua korvausta. Mikäli linkität kuvan, mainitsethan lähteen ja lisää linkki myös sivustolle josta kuva on.
- Nettikaupan materiaalin kuten kuvien ja tekstin luvattomasta käytöstä voi seurata oikeustoimia ja vahingonkorvausvaatimuksia.
YLEISET EHDOT - LuontaisCenter
- Yleiset ehtomme on päivitetty 01.11.2017. Pidätämme oikeuden muuttaa, päivittää ja tarkentaa ehtojamme.
- Asiakas tai kuluttaja sitoutuu noudattamaan tarkkavaisuutta ja huolellisuutta (HUOM! Erityisesti yhteystiedot ja puhelinnumero) täyttäessään nettikaupan lomakkeelle yhteystietonsa.
- Sivustomme käyttää vain välttämättömiä evästeitä (Cookies), käyttämällä sivustoa asiakas hyväksyy evästeiden käytön. Asiakas voi itse selaimensa asetuksissa määritellä evästeiden käyttöä.
- Sivuston toiminnan kannalta (ostoskori, yhteystiedot) tilin luominen helpottaa käyttöä, mutta ei ole pakollista.
- Palautukset (kuluttajalla on pääsääntöisesti oikeus tutusta tuotteeseen 14 päivän ajan mutta ei ottaa sitä käyttöön) - asianmukainen ilmoitus palautuksesta on tehtävä määräajassa, (14 päivää).
- Esimerkiksi helposti pilaantuvia tuotteita palautusoikeus ei automaattisesti lain mukaan koske, niistä on maininta erikseen tuotteen kuvauksen yhteydessä.
- Palautukset asiakkaan toimesta, reklamaatiot mikäli toimituksessa on virhe - ja peruutukset mikäli asiakas esimerkiksi huomaa tilanneensa väärän tuotteen:
- Palautuksen josta myyjälle on ilmoitettu asianmukaisesti käsittely- ja toimituskulut ovat 10 euroa, jotka vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta.
- Palautuskulut eivät tietenkään koske reklamaatiota myyjän tekemästä virheestä, esimerkiski keräilyvirhettä.
- Käsittelykulua palautuksesta ei peritä mikäli kuluttaja peruu tilauksensa välittömästi saatuaan tilausvahvistuksen ja toimitusta ei ole ehditty luovuttamaan Postille.
- Suosittelemme soittamaan 02-5723833 (ark. 9:30-17) ja varmistamaan kiireisen peruutusilmoituksen perilletulo, jos peruutuksen tekee sähköpostitse.
Myyjä; Luontaiscenter Kankaanpää Ky, y-tunnus 2540482-9, "LuontaisCenter" tai "myyjä".
- Toimituskulut
Toimitusehdoissa poikkeus kampanjan ajan (01.01.2017 - voimassa toistaiseksi) : kotimaan toimitus alkaen 3,89 eur ja rahtiraja 60 eur. Pientilauksiin on mahdollista soveltaa pientilauslisiä.
- Tarjous koskee Postin (pakettiautomaatti/Postin toimipiste tai asiamiesposti palveluita
- Toimitamme hinnastomme mukaisesti Suomen kotimaan toimitukset, sekä
- Ruotsiin toimitus 5,90 eur
- Tanskaan ja Saksaan toimitus 5,90 eur
- Viroon ja muihin Baltian maihin 19.04.2018 (päivitetty 05.02.2024) alkaen 4,50 eur ylöspäin riippuen painosta.
- ja myös EU alueelle (toimitus 13,90 eur alle 5 kg tilauksiin) seuraavin maihin:
- Ranska, Portugali, Italia, Irlanti, Unkari 13,90 eur
- Keski-Euroopan maihin ja Espanjaan 9,90 eur, Belgia, Hollanti, Luxemburg, Itävalta, Tsekki, Slovakia, Puola + Espanja vuodesta 2018 alkaen.
- Toimituskulujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Emme toimita EU:n ulkopuolisille alueille kuten Kanariansaarille, Englannin kanaalin saarille, pidätämme aina oikeuden perua tilaus.
- Kaikki ulkomaan tilaukset, toimitusajan päälle 1-3 työpäivän lisäkäsittelyaika sekä lähetyksiin että sähköposteihin.
- Nouto myymälästämme (Kankaanpää) on ilmainen aukioloaikojemme puitteissa, asiakas sitoutuu itse hakemaan viikon kuluessa tuotteet, saapumisilmoitustamme (sähköposti / tekstiviesti / soitto) vastaan. Noudettavissa 1-3 työpäivässä tilauksesta, verkkokauppamme kautta tehdyistä ja maksetuista tilauksista ei myönnetä kanta-asiakasleimoja taikka myymäläetuja noudettaessa myymälästä valmis verkkokauppatilaus.
- Postin kuljetus työpaikalle "Posti Express 14" tai kotiin (yksi toimitusyritys, jonka jälkeen paketti siirtyy postiin noudettavaksi) alkaen 8,99. Yritykseen tai organisaatioon tilatessa, on jätettävä riittävän laajat yhteystiedot, varsinkin yrityksen nimi on hyvä huomioida aina.
Toimitusaika
- Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika yhdestä kolmeen (1-3) työpäivää.
- Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä joko tavanomaista aikaisemmin tai myöhemmin toimitettuna, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä.
- LuontaisCenter pyrkii toimimaan toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden ja toiveiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
- Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille LuontaisCenter on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pääsääntöisesti pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
- Jos on tuotekohtaisia eroja toimitusajassa, esimerkiksi suurikokoinen tai painava tuote, mainitaan siitä erikseen tuotteen kuvauksessa.
- Kaikki yrityksemme toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä, elleivät kuluttaja ja Luontaiscenter muuta erikseen sovi.
- Kuluttajan on noudatettava ohjeita suorittaessaan maksua Visma Pay:n omistaman PaybyWay Oy:n tai Paypalin palvelun kautta, kuten palata myymälän palveluun maksutapahtuman jälkeen.
- Mikäli ohjeita ei noudateta, tulee maksun kirjautumisessa viiveitä, ja sen myötä saattaa toimitusaika hieman pidentyä.
- Kaikki ulkomaan tilaukset, toimitusajan päälle tulee 1-3 työpäivän lisäkäsittelyaika.
Oikeustoimikelpoisuus ja mahdolliset virheet
- Asiakkaan tulee olla 18-vuotta täyttänyt oikeustoimikelpoinen henkilö. Luontaiscenter pidättää aina oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
- Mahdollisten järjestelmässä olevien hintavirheiden osalta noudatamme kuluttajaviraston ohjeita: Jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää tiedon olevan virheellinen, virheellinen tieto ei sido myyjää. Tällainen tilanne on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.
Palautukset:
- Kuluttajalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa käyttämättömät ja avaamattomat tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien.
- Kuluttaja vastaa itse tuotteen toimituksesta lähimpään postiin, jossa palautus kirjataan ja käsitellään palautussopimuksemme mukaisesti.
- Kuluttaja ei voi itse ostaa kuljetuspalvelua postilta tai muulta taholta, ja vaatia kuluja jälkikäteen.
- Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa ja täysin käyttämätön ja avaamaton.
- Kuluttajalla on oikeus tutustua ja perehtyä tuotteeseen, mutta ei ottaa sitä käyttöön.
- Kuluttajan on aina tehtävä palautusilmoitus sähköpostitse (esim. vastaamalla tilausvahvistukseen, tai yhteydenottolomakkeen kautta ennen tuotteen palauttamista, 14 päivän määräajan puitteissa.
- Palautus lähetetään asiakaspalautuksena lähettäjälle osoitteeseen Luontaiscenter Kankaanpää Ky, Keskuskatu 40, 38700 Kankaanpää.
- Mikäli myyjän toimituksessa on virhe - on kuluttajan tehtävä reklamaatio välittömästi virheen havaittuaan. Kuvia kannattaa aina liittää reklamaatioon mukaan asian käsittelyn helpottamiseksi.
- Reklamaatio tehdään ensijaisesti kirjallisena sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeella: https://luontaiscenter.fi/index.php?route=information/contact
- Ulkomaan toimitukset: asiakkaan tulee maksaa palautuksen rahti.
- Lunastamaton / noutamaton paketti ei ole asiakaspalautus.
- Poikkeuksia lain mukaan ovat mm. helposti pilaantuvat tai nopeasti vanhenevat tuotteet, intiimi- ja hygieniatuotteet. Peruuttamisoikeuteen vaikuttaa se, voiko tuotetta myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota.
Yleisesti viranomaisohjeen mukaisesti (lähde: Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV) peruuttamisoikeus EI KOSKE: nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita, tai luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti muiden tavaroiden kanssa sekoittuneita tuotteita, esimerkiksi nopeasti pilaantuvat elintarvikkeet, lämmitysöljy tai puutarhaan levitetty multa. - Kuluttajansuojalaki ja palautusoikeus sellaisenaan ei koske yrityksen nimiin/laskuun tehtyjä tilauksia.
- Asiakaspalautuksista veloitamme 10 eur käsittely- ja rahtikulun joka vähennetään alkuperäisestä maksusta.
- Virheellinen ja reklamoitu - tai kuljetuksessa särkynyt toimitus ei ole sama asia kuin asiakkaan itse tekemä asiakaspalautus, ja siitä syystä yllä mainittu 10 eur käsittely- ja rahtikulu ei päde niihin. Ota aina kuvat myös toimitukseen käyteystä laatikosta ja sen vaurioista, jotta voimme selvittää asiaa kuljetuksesta vastanneen yhtiön kanssa.
- Mahdollista kolmannen osapuolen laskutuslisää ei palauteta (esim. Joustoraha), sillä sen veloittaa eri yhtiö, ja se on suoraan sidoksissa asiakkaan itse valitsemaan maksutapaan.
- Emme myöskään voi vaikuttaa mahdollisiin kolmannen osapuolen vaatimiin perintä- / tilinylitys, korko, viivästys, ja vastaaviin kuluihin.
1. Rekisteröityminen
- 1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä nettikauppaan, mutta se on suositeltavaa. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttajalla on mahdollisuus:
a) rekisteröityä kuluttajana yrityksemme asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot.
b) Antaa suostumuksensa, että Luontaiscenter rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Yrityksemme asiakastiedot ovat luottamuksellisia. - c) Luontaiscenter sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille. Ainoastaan paketin/lähetyksen toimitusta varten tarvittavat tiedot luovutetaan Postille.
- 1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
- 1.3. Tarkista aina ennen tilauksesi vahvistamista, että henkilö- ja osoitetiedot ovat oikein. Mikäli tuotteet on tilattu väärään osoitteeseen tai muilla tavoin annettu väärää tai virheellistä tietoa (esim. sähköpostiosoite tai puhelinnumero), emme korvaa kadonneita paketteja.
- 1.4. Kuluttajan tulee olla tarkkaavainen ja tarkistaa mm. syöttämänsä puhelinnumero ja sähköpostiosoite, sekä osoitetiedot ennen tilauksen lopullista vahvistamista.
2. Tilauksen sitovuus
- 2.0 Tekemällä tilauksen asiakas sitoutuu maksamaan saamansa tuotteet toimitus ym. kuluineen, itsenäisesti valitsemallaan maksu- ja toimitustavalla. Asiakas sitoutuu noutamaan tilauksen tai järjestämään sen noudon / vastaanoton, tai tarvittaessa ostamaan lisää säilytysaikaa esim. Postilta, myyjä ei vastaa kuluista jotka aiheutuvat noutamattomista paketeista.
- 2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai puhelimitse (puhelin 02-5723833). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
- 2.2. Tilaus tulee voimaan, kun Luontaiscenter on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
- 2.3. Kuluttajalla on oikeus ennen tilauksen toimitusta Postille peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Peruutus tulee tehdä välittömästi, suosittelemme sähköpostia ja puhelinta. Peruutuksesta ei veloiteta palautus- ja käsittelykuluja jos toimitusta ei ole ehditty luovuttamaan Postille. Paketit luovutetaan Postille arkisin 15:30 mennessä.
- 2.4 Luontaiscenterillä on oikeus olla toimittamatta tuotetta ennen suorituksen kirjautumista nettikauppajärjestelmään tai kolmannen osapuolen (maksunvälittäjä tai vastaava yritys) järjestelmään. Mikäli kuluttaja noudattaa verkkokaupan ohjeita, kirjautuu suoritus pääsääntöisesti välittömästi verkkokauppaohjelmistoomme.
- 2.5 Asiakkaan tulee olla 18-vuotta täyttänyt oikeustoimikelpoinen henkilö. Luontaiscenter pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
- Mikäli Luontaiscenter ei hyväksy tilausta tai mikäli toimitus ei ole mahdollinen, palautetaan kauppahinta asiakkaan ilmoittamalle tilinumerolle (IBAN) tai perumalla alkuperäinen maksutapa 14 päivän kuluessa.
- 2.6. A Lunastamaton paketti: Noutamaton lähetys ei vastaa tuotteen palautusta kesäkuussa 2014 voimaan tullen lakimuutoksen mukaisesti. Jos haluat perua tilauksen sen jälkeen kun se on lähetetty, on paketti lunastettava ja palautettava meille tavanomaisen käytännön mukaisesti. Mikäli lähetyksen vastaanottajaa ei ole tavoitettu jakelun yhteydessä tai lähetystä ei ole noudettu, paketti palautuu lähettäjälleen. Pidätämme oikeuden veloittaa palautuneen paketin käsittelystä aiheutuneet todelliset kulut, vähintään 15 eur sis. alv + mahdollinen lisäselvitystyö 35 eur tunti + alv. Mikäli asiakas jättää paketin lunastamatta, pidätämme myös oikeuden olla hyväksymättä uusia tilauksia samaiselta asiakkaalta. Asiakkaan on itse oltava yhteydessä myyjään ja kirjallisesti ilmoitettava tarvittaessa pankkiyhteystietonsa (IBAN-muodossa) myyjälle, jotta kauppasumman palautus voisi olla mahdollista.
- 2.6. B. Myyjä ei vastaa missään olosuhteissa mahdollisista suorista tai epäsuorista kuluista tai kustannuksista, joita voi muodostua asiakkaan paketin noutamatta jättämisestä.
- 2.6. C. Suosittelemme mikäli paketin nouto ei ole ollut mahdollista / unohtunut, ostamaan palvelun paketin uudelleenlähetys alkaen hintaan 9,90 sis. alv. olemalla myyjään yhteydessä.
- 2.7 Mikäli tietty rahti tai palvelukokonaisuus kuuluu tuotteen hintaan mutta asiakas siitä huolimatta valitsee edullisemman toimitustavan tai palvelun, ei erotusta hyvitetä rahassa eikä tuotteina.
- 2.8 Alennuskoodit ja kampanjat. Edut koskevat varastossa kampanjan tai edun voimassaolohetkellä olevia tuotteita. Edut ja alennuskoodit ovat myyjän myöntämiä kampanjanssa mainitun ehdoin rajoitettuja lisäetuja, tietyn aikaa voimassa olevia alennuksia taikka etuja, eivät oikeuksia. Käyttämättömiä alennuksia tai etuja ei hyvitetä jälkikäteen rahassa, eikä tuotteina. Alennuskoodeissa voi olla aika- ja määrärajoituksia sekä rajoituksia sen mukaisesti koskevatko ne tarjous- / normaalihintaisia tuotteita ja tuotteita jotka ovat varastossa ostoshetkellä.
3. Hinnat
- 3.1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on yrityksemme hinnastossa osoitteessa www.luontaiscenter.fi. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Yrityksemme pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin tai virheiden oikaisuun.
- 3.2. Toimituskulut lisätään hintaan hinnastomme mukaisesti, poislukien mahdolliset kampanjat tai lisäpalvelut kuten kotiinkuljetus.
- 3.3. Minimitilaus: 10 eur. Tämän summan alittavia tilauksia ei ole mahdollista tehdä, mahdollinen tilaus voi päättyä virheilmoitukseen.
- 3.4. Pientoimituslisä on mahdollista ottaa käyttöön alle 20 eur tilauksiin.
4. Toimitus
- 4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on tavanomainen arvioitu toimitusaika yhdestä kolmeen (1-3) työpäivää.
- 4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Luontaiscenter toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
- 4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Luontaiscenter on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
- 4.4. Kaikki Luontaiscenterin toimitukset tapahtuvat Postin, Posti / Itella Oyj:n palveluiden välityksellä, elleivät kuluttaja ja Luontaiscenter muuta erikseen sovi.
- 4.5. Toimitusosoitteen muutos, mikäli asiakas on ilmoittanut puutteelliset tai virheelliset tiedot: Posti veloittaa muutoksesta hinnastonsa mukaisen hinnan, jonka me veloitamme asiakkaalta, 16,60 eur sisältäen ALV.
- Tarkista aina tilausvahvistus ja ota välittömästi yhteyttä, mikäli
toimitusosoite on virheellinen. Puhelinnumeron korjaus on toistaiseksi
ilmainen palvelu, mutta väärinkäsitysten estämiseksi tarkista myös aina
puhelinnumero tilausvahvistukselta.
- 4.6. LuontaisCenter pidättää oikeuden toimittaa tuote parhaaksi näkemällään tavalla, myös omalla kuljetuksella, mikäli se on tarkoituksenmukaista, ja palvelutasoltaan vastaa asiakkaan valitsemaa palvelua. Toimitustapaan vaikuttaa mm. toimituksen paino, koko, sekä tuotteen kestävyys ja vastaanottajan osoite. Valtaosa, lähes kaikki tilaukset, toimitetaan postipakettina tai Matkahuollon palveluna (nouto lähimmästä Postista tai pakettiautomaatista). Asiakkaan erityistoiveet (lisätietoihin voi ilmoittaa esim. tietty noutopiste, tietty toimituspäivä, jne.) pyritään toki aina ottamaan huomioon.
- Ajoittain on mahdollista että suurikokoinen tilaus ei esimerkiksi mahdu pakettiautomaattiin, tai huoltokatkon vuoksi pakettiautomaatti on pois käytöstä tai täynnä, jonka vuoksi ohjaamme paketin lähimpään Postiin, tai puolestaan Posti toimii parhaaksi näkemällään tavalla. Mikäli asiakas on sopinut Postin kanssa pakettien uudelleenohjauksesta, vastaa asiakas itse siitä että paketit ohjautuvat mahdollisesti muualle kuin mitä tilausvahvistuksessa mainitaan.
5. Maksuehdot
- 5.1. Minimitilaus: Alle 10 eur tilausta ei ole mahdollista tehdä
b) Visma Pay palvelun kautta maksaminen (Pankit, luottokortit, lasku, mobiilimaksu) VISMA PAY maksuehdot alkavat tästä:
**
Maksaminen
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.
Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy.
Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Enterpay Lasku yritykselle:
Voit maksaa ostokset suoraan yrityksellesi osoitetulla tavallisella laskulla. Laskun maksuaika on 14 pv laskun päiväyksestä. Laskutuslisä on 5,00 euroa. Laskuttaja on Arvato Financial Systems ja maksuajan myöntää Enterpay Finance Oy. Käyttöehdot https://www.enterpay.fi/ehdot-palvelu/
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
**
Visma Pay:n maksuehdot päättyvät tähän.
c) Ennakkotilisiirto sovittaessa suoraan Luontaiscenter Kankaanpää Ky:n tilille, tilit:
- ITELFIHH OMA SÄÄSTÖPANKKI FI1244 73001 0111409
- NDEAFIHH NORDEA FI34 1775 3000 0069 94
d) Lasku. Voimme laskuttaa sopimuksesta vain yritysasiakkaita tai jälleenmyyjiä. Laskutuksesta tulee sopia Luontaiscenterin kanssa erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Yritys voi toki tilata esim. luottokortilla tai verkkopankkitunnuksilla, tilauksen tietoihin on mahdollista syöttää myös yrityksen nimi.
Paypal - olethan tutustunut Paypalin ehtoihin (mahdollisesti vain englanniksi saatavilla) kun olet rekisteröitynyt palveluun, Paypal tarjoaa ajoittain myös mahdollisuuden pelkkään korttimaksuun ilman rekisteröintiä. Tutustu aina Paypalin omiin ehtoihin ennen maksua.
6. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
- 6.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Kuvan ottaminen paketista ja sisällöstä on erittäin suositeltavaa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiata vahinkoilmoitus ja täytä vahingonkorvausvaatimus, jonka jälkeen Posti tekee päätöksen. Tuotteet pakataan myyjän toimesta asianmukaisesti, jos päätös on negatiivinen, säästä päätös ja ota asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. Ajoittain joudumme odottamaan Postin korvauspäätöstä, ja ennen päätöstä emme voi korvata tuotteita. Pyrimme aina pakkaamaan tuotteet niin hyvin, että ne eivät vaurioidu kuljetuksessa.
7. Reklamaatio sekä tuotteiden käyttö
- 7.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut, tai pakkauksessa on ylimääräisi tuotteita joista ei ole mainintaa tai erikseen sovittu - tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta välittömästi myyjälle joko sähköpostitse ensisijaisesti yhteydenottolomakkeella https://luontaiscenter.fi/index.php?route=information/contact tai postitse osoitteeseen Luontaiscenter Kankaanpää Ky, Keskuskatu 40, 38700 Kankaanpää. Virheellinen toimitus palautetaan ilman posti- ja käsittelykuluja Luontaiscenterin antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen, jos näin sovitaan. Saatuaan palautetun tavaran yrityksemme palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan asiakkaalle, sillä edellytyksellä että asiakas on toimittanut meille tarvittavat pankkiyhteystiedot. Mikäli kuluttaja ei kohtuullisessa ajassa (2-5 arkipäivää) saa vastausta sähköpostiin, on suositeltavaa soittaa (02-5723833 normaali lankanumeromaksu, ei lisämaksuja) ja tarkistaa onko viesti tullut perille. Lähtökohtaisesti myyjällä on oikeus korjata virheellinen toimitus, esimerkiksi uudella toimituksella, ja sopia asia asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti.
- Mikäli et ole varma omasta terveydentilastasi, oireistasi tai niiden hoidosta, kehotamme kääntymään lääkärin tai terapeutin puoleen. Tuotteiden väärinkäytöstä aiheutuvista vahingoista emme vastaa. Perehdy aina sisältöluetteloon, tarkista allergeenit, sekä muista lukea annostelu- ja käyttöohjeet. Vastuu tuotteen oikeasta käytöstä siirtyy sinulle, kun ostat tuotteen.
8. Ylivoimainen este (Force majeure)
Luontaiscenter ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, äärimmäisestä tai vaikeasta sääolosuhteesta, vallankumouksesta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, pandemiasta, poikkeustilasta, työtaistelusta, viranomaisen päätöksestä, EU:n rahaliiton tai EU:n hajoamisesta johtuvasta syystä, yleisen liikenteen taikka sähkönjakelun häiriintymisestä tai muusta vastaavasta LuontaisCenterin toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta tai olosuhteista.
9. Riitojen ratkaisu
- 9.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Ostokuitti tai tosite tulee säilyttää virhevastuuta varten. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
10. Rekisteriseloste - LAKISÄÄTEINEN REKISTERISELOSTE
- Rekisterinpitäjä: Luontaiscenter Kankaanpää Ky, Keskuskatu 40, 38700 Kankaanpää.
- Rekisterin nimi: Yrityksen asiakasrekisteri
- Rekisterin tarkoitus: Asiakassuhteen hoitaminen
- Rekisterin sisältämät tiedot: Henkilön etu- ja sukunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja salasana sekä muita tilauksen ja uutiskirjeiden toimittamiseksi tarvittavia tietoja.
- Tietolähteet: Asiakas syöttää tiedot itse
Rekisteriasioita hoitava yhteyshenkilö:
Luontaiscenter Kankaanpää Ky
Sirkka Pihlaja
Puhelin +358505663339
Sähköposti: ota yhteyttä lomakkeen kautta https://luontaiscenter.fi/index.php?route=information/contact
25.05.2018 alkaen noudatamme EU:n tietosuoja-asetusta, jonka myötä seuraava rekisteriseloste on ajankohtainen: https://luontaiscenter.fi/yksityisyys-privacy
Rekisterin tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Tiedot tallentuvat palvelimelle, jonne vain rekisteriasioita hoitavalla henkilöllä on käyttöoikeudet. Tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla.